fbpx
אבחון לשון לבנה

לשון לבנה – אבחון לשון לזיהוי בעיות במערכת העיכול

עבור רובנו, תלונות לרופא על כאבי בטן וצרבות מסתיימות בכדורים אשר במקרה הקל מקלים באופן זמני על הסבל, ובמקרה החמור עשויים להגדיל את הסיכוי למחלות. הפתח לפתרון המתייחס לשורש הבעיה, נמצא בקצה הגלוי של מערכת העיכול – הלשון, אשר חושפת את כל מה שמתרחש במעמקי מערכת העיכול. מה המשמעות של לשון לבנה או מחורצת? וכיצד משתלב אבחון הלשון בשיטה המקיפה של מכון הניג, אשר שינתה את החיים עבור אלפים בישראל ובחו"ל?

מקורו של אבחון הלשון נטוע אמנם ברפואה הסינית, אך מדובר בשיטה המקובלת גם ברפואה המערבית. בתקופה שקדמה לבדיקות מודרניות אשר 'מביטות' אל מתחת לפני השטח, כמו MRI, צילום רנטגן ואולטרסאונד, הרופאים אבחנו את הנעשה בתוך הגוף על ידי שני האברים היחידים אשר כוללים חלק פנימי וחיצוני – העין והלשון.

למעשה, אבחון גלגל העין ואבחון הלשון היו חלק מהפרקטיקה היומיומית של רופאים ממש עד לפני מספר עשורים, כחלק מסט שלם של בדיקות פיזיות (סטטוסקופ, בדיקת רפלקס בברך, בחינת האוזן עם פנס ועוד). כיום, למרבה הצער, רופאים כמעט ולא באים במגע עם המטופלים, ובמקום זאת שולחים אותם ישר לבדיקות או מספקים אבחון מרחוק ומראש, מתיאור התסמינים בלבד.
בתור הקצה הגלוי לעין של מערכת העיכול, הלשון מהווה מפה עליה אפשר לזהות את כל מה שקורה בקיבה ובמערכת העיכול. אבחון לשון מאפשר זיהוי פטריות, זיהומים, רעלים בכבד, בעיות במערכת הדם והעצבים, חוסר זרימת דם ועוד.

זיהיתם שיש לכם לשון לבנה? צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

 

כאבי בטן? צרבות? הצצה קטנה בלשון מול המראה מספקת רמזים חיוניים

כאשר אדם מגיע לרופא המשפחה עם תלונות על כאבי בטן, צרבות או בעיות עיכול של מזונות מסוימים, התשובה לרוב מסתכמת בכדורים נגד צרבת, או במקרים מסוימים בכדורים המפחיתים את הפרשת החומצה בקיבה. הבעיה החמורה נובעת מכך ששימוש של כדורים אלו להפחתת החומציות לטווח הרחוק, מעלה את הסיכוי למחלות מסוגים אחרים.
הפתרון לבעיות במערכת העיכול מתחיל במבט אל הלשון מול המראה. אם הלשון לבנה, או עם חריצים, מדובר בסימן ברור לבעיה במערכת העיכול, אשר דורשת אבחון רציני יותר.
ממש כפי שאנחנו מתייחסים לכל שומה שמשנה את הצבע שלה וממהרים לרופא עור, כך עלינו להתייחס ללשון שלנו, לעקוב אחרי שינויים בצבע ובמרקם שלה, ולפנות לטיפול כאשר אנחנו שמים לב לשינוי יחד עם תסמינים של מערכת העיכול.

מהם הפרמטרים לאבחון לשון שכדאי לשים לב אליהם?

צורת הלשון – לשון 'תקינה' תהיה לא עבה או דקה מידי, ללא חריצים או חתכים. כדאי לשים לב לנפיחות בחלק הקדמי או נפיחות בצד אחד בלבד – כל סוג נפיחות עשוי להראות על בעיות באזור אחר בגוף.
צבע הלשון – במצב רגיל, צבע הלשון עומד על הטווח שבין אדום בהיר לוורדרד. לשון לבנה מראה על בעיה כלשהי במערכת העיכול, כאשר האזור הלבן וגוון הצבע הם המפתח לגילוי הזיהום\פטריה\מחלה העומדים מאחורי התופעה.

חיפוי הלשון – הכיסוי של הלשון, הנקרא חיפוי, כולל משמעות משל עצמו. חיפוי דק עם לובן מועט, למשל, הוא מצב תקין. חיפוי צהוב שמנוני עשוי להורות על בעיות כמו גזים, אבנים בכיס מרה או שלשול. חריצים בלשון עשויים להעיד על תסמונת המעי הרגיש ועוד.

השיטה של הניג – שילוב של אבחון לשון לבנה, תשאול מקיף לגבי אורח חיים ובדיקות דם

הייחודיות של השיטה המיושמת במכון הניג היא גיבוש פתרון על פי אבחון מקיף, אשר לא רק מתמודד עם התסמינים, אלא מציע פתרון מהשורש של הגורמים לבעיה.
האבחון של המומחים של הניג מתייחס לצבע הלשון, סוג המעטה שלה, צורת החריצים ועוד מספר רב של פרמטרים המסייעים לאבחון הבעיה. המטפלים של מכון הניג יודעים לפענח את האזורים השונים על הלשון אשר משקפים את האברים השונים בגוף, מה שעוזר להם לגבש תכנית תזונה וצמחי מרפא לטובת טיפול בבעיה 'מהשורש'.

לצד אבחון הלשון, האבחון כולל התייחסות לתסמינים, בדיקה מעמיקה של הרגלי אכילה ואורח חיים, תוצאות בדיקת דם, אבחון הורמונלי לפי הרפואה הסינית והתייחסות למצבי לחץ ומתח.
על פי תהליך האבחון המקיף, המטפלים של המכון בונים תכנית שיקומית טבעית למערכת העיכול, שמועילה גם במקרים בהם הרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה לתת מענה מספיק.

"מה שהתחיל באבחון לשון הוביל לתכנית טיפול ששינתה את החיים מקצה לקצה"

יאיר הניג, המייסד של מכון הניג, מספר על "בחורה צעירה שהגיעה לאחרונה למכון עם אנמיה, עצירות וכאבים בחלק העליון של הקיבה. הלשון התגלתה בתור לשון לבנה לחלוטין. אחרי תשאול מקיף על אורח חיים, גיבשנו תכנית של שינוי בתזונה ופורמולות צמחי מרפא יחודיות של המכון, לשיקום הרקמות במערכת העיכול. תוך חודש וחצי, הלשון חזרה לאדמומיות בריאה, והבחורה הצעירה חזרה לאכול מבלי לחשוש מכאבים. החיים שלה השתנו מקצה לקצה תוך זמן קצר".

לדבריו, "הדרך היחידה לטפל בלשון לבנה או מחורצת אשר מראה על בעיות במורד מערכת העיכול, היא ליישם פתרון לבעיית השורש. אם מתייחסים רק לתסמינים על פני השטח, הבעיות הכרוניות חוזרות, והתרופות שאנחנו לוקחים בדרך יכולות אף לפגוע במערכות פיזיולוגיות אחרות. במקרים בהם הרופאים לא מצליחים למצוא פתרון ראוי לטווח רחוק, חשוב להציץ בלשון, לגלות את הרמז לבעיה, ולהגיע לאבחון מקיף שבסופו תכנית שיקום מסודרת למערכת העיכול. המומחים של מכון הניג מיישמים את השיטה של המכון כבר שנים בהצלחה רבה".

 

זיהיתם שיש לכם לשון לבנה? צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

 

מאמרים נוספים

דלקת בוושט

דלקת בוושט

מערכת העיכול שלנו כוללת את הוושט, הקיבה והמעיים, ותפקידה לפרק את המזון שאנו אוכלים על מנת לספק לגוף את החומרים המזינים הדרושים לו. הוושט הוא

קרא עוד »
מעיים עצלים

מעיים עצלים

מעיים עצלים מאופיינים בתנועתיות ירודה של המעי הגורמת לפינוי איטי של תכולת המעיים. מצב זה גורם לעצירות כרונית, שלשולים לסירוגין ותחושת נפיחות ואי נוחות בבטן,

קרא עוד »
נגישות
Call Now Button