fbpx
הכל נדבק במשפחה

הכל נדבק במשפחה

מדוע בחורה צעירה סובלת מבעיות עיכול מסוימות, ההורים שלה סובלים מבעיות אחרות, אבל אף אחד לא מוצא את הקשר? יאיר הניג, בעלים של מכון הניג לרפואה טבעית המתמחה בטיפולים בבעיות במערכת העיכול, מספר על המקרים בהם חשוב למצוא את שורש הבעיה דווקא אצל בני המשפחה
לפעמים, כל מה שצריך הוא להרחיב את נקודת המבט ולהסתכל על התמונה המשפחתית. המשפחה שלנו אוהבת אותנו מאוד ודואגת לנו יותר מהכל. למרבה הצער, במקרים רבים, בני המשפחה הם גם המקור לבעיות רפואיות מתמשכות המתפשטות בין בני המשפחה בכל פעם מחדש.

יאיר הניג, בעלים של מכון הניג, המתמחה בטיפול בבעיות שונות במערכת העיכול, משתף במקרים שהפכו אותו לבלש ושלחו אותו לחקור את כל בני הבית.

"במקרה שקרה ממש לאחרונה, הגיעה לקליניקה שלנו מישהי עם הבת שלה, בת 22, אשר סובלת מבעיות במערכת העיכול", מספר הניג. "היא סבלה מכאבי בטן, צרבת, רעשים בקיבה. כל פעם שהיא אכלה, התנפחה לה הבטן. התופעה שהכי הפריעה לה היתה ליחה צמיגית". הניג מספר כי כל הרופאים והמומחים שהמשפחה פנתה אליהם לא מצאו את הסיבה לכאבים ולתופעות, עד שהגיעו למצב בו רצו לנתח.
"כשעשיתי אבחון לשון של אותה בחורה צעירה, היה אפשר לראות שעל פי תמונת הלשון, יש לה הרבה ליחה צמיגית באזור הבטן התחתונה והיא סובלת גם מחרדה", אומר הניג. "שאלתי אותן על הדברים האלו והאמא אמרה שאלו בדיוק התופעות שהבת סובלת מהן".

בתור מומחה לבעיות במערכת העיכול, אומר הניג, "התפקיד שלי הוא לנסות להבין מה גורם לליחה צמיגית. במקרה שלה, הבנתי שיש שתי סיבות – הראשונה היא הליקובקטר פילורי, והשניה היא פטריית קנדידה, המובילה ללשון לבנה בחלקה האחורי".

על רקע העובדה כי הרופאים לא מצאו שום דבר בבדיקות ובאבחונים שלהם, "הפכתי ל'גשש-בלש' אשר צריך לבדוק ולראות לעומק היכן ההליקובקטר מסתתר", אומר הניג. "ההגדרה היתה 'מסתתר' משום שהיה ניתן לראות תסמינים של חיידק, אך הרפואה לא מצאה אותו בבדיקות דם וגסטרוסקופיה, מה שלרוב מוביל לכך שהרופאים שמים על מטופלים כאלו את התווית 'מעי רגיז'".

"ביקשתי באופן מיידי תמונת לשון של האבא, לא משנה איפה הוא"

באופן לא מפתיע, אומר הניג, "גילינו שהמשפחה כולה היתה במצב של הדבקה משפחתית. כאשר בחנתי את המצב של בני המשפחה, גיליתי שלאבא יש בעיה שונה לחלוטין, של ריח רע מהפה ונקודות אדומות על הבטן, האמא סובלת מעצירות והבת מליחה צמיגית". הרופאים, מצידם, לא לקחו בחשבון את האפשרות "ופשוט לא הסתכלו מעבר למטופלת עצמה".

לאחר שעלה החשד להדבקה משפחתית, "באופן מיידי ביקשתי מהאמא לקבל מהאבא תמונת לשון שלו, לא משנה איפה הוא באותו רגע. אחרי שקיבלנו תמונת לשוןממנו, גיליתי זיהום חמור בקיבה. לאמא היו סימנים של בעיות בקיבה, לבת לא ראו סימנים של קיבה בבדיקות אבל היא התלוננה על בעיות בבטן. כאשר עשינו אחד ועוד אחד ועוד אחד, גילינו שכל המשפחה מדביקה אותם בהליקובקטור, ומעבר לכך היא היתה צריכה טיפול בקנדידה ובחרדה".

באשר לחרדה, הניג מדגיש כי "חרדה מעצימה בעיות במערכת העיכול. כאשר הגוף נמצא בסטרס פיזי, מתעוררים המנגנונים העתיקים של צורך בפעולה, בדומה למצב בו האדם הקדמון עמד מול סכנה. הגוף אומר לעצמו – 'אני לא יכול לעכל, אני צריך לשלוח את רוב האנרגיה לשרירים ולמפרקים' ". הסטרס הלא טבעי, של האדם המודרני שלא עומד מול סכנה פיזית, "גורם לגוף להיכנס למצב שיש בו פחות הפרשות חומציות, יש מצב של תת-חומציות בקיבה, והכוח האנרגטי של הקיבה יורד, מה שמוביל לצרבות והתפתחות של הליקובקטור", לדברי הניג.

כשאהבה (וההדבקה) פורחת

במקרה נוסף בו נתקל הניג, "נכנסו לקליניקה בני זוג, שניהם מספרים על בעיות עיכול. כששאלתי אותה ממתי התחילו לה הבעיות, התברר לי שמדובר בזמן בו הם התחילו לצאת. רופא היה נותן אנטיביוטיקה, המצב היה משתפר לזמן מה ואז הסבל היה חוזר". במכון הניג, לעומת זאת, "התחלתי לבחון את הסביבה הקרובה שלהם, וגיליתי שהמשפחה שלו סובלת מצרבות, והוא סובל מגזים ועייפות. הוא הביא מהמשפחה שלו הליקובקטור והדביק אותה".

המומחיות של הניג והמטפלים של המכון, אם כן, "היא לדעת מה ההיסטוריה האמיתית של המטופל וגם הסביבה שלו, להגיע לשורש האמיתי של התופעה שהמטופל או המטופלת סובלים ממנה". בחלק מהמקרים, "אם הטיפול לא ממש עובד, אנחנו מייד מטפלים גם בבן או בת הזוג, משום שההנחה היא שמדובר בהדבקה משפחתית שלא מפסיקה להתרחש, על אף הטיפול".

השיטה של מכון הניג – האבחון מתחיל מהרגע בו המטופל נכנס בדלת

תהליך האבחון של מכון הניג מורכב מחלקים קבועים וידועים, שמטרתם המרכזית היא איתור שורש הבעיה ובניית תכנית טיפולים מותאמת אישית בהתאם לכך. "כשבן אדם מגיע לקליניקה, האבחון מתחיל מהרגע שהוא נכנס. אפשר לזהות סימנים לפי הריח, למשל. בהמשך אנחנו מקבלים את תמונות הלשון של כל המשפחה וההיסטוריה של האדם, המהווה גורם חשוב מאוד. מידע כזה חושף דברים שלא תמיד עולים בבדיקות".

באופן שכזה, במכון הניג יודעים לקשר בין תסמינים, גם אם התופעות הרפואיות לא התגלו בבדיקה. "אנחנו יכולים להבין מדוע אנטיביוטיקה לא עובדת אצל אנשים מסוימים ולתת לכך מענה", אומר הניג.

תכנית הטיפול של הניג מתייחסת באופן פרטני לשורשי הבעיה. "יכול להיות שמדובר גם חיידק וגם סטרס וגם תזונה לא נכונה", לדבריו. "יכול להיות שיש שילוב של הליקובקטור וקנדידה ו-5 כוסות קפה עוד לפני עשר בבוקר".

לאחר שפורסים את כל אורח החיים של המטופל על השולחן ומאתרים את הסיבות, צוות המכון בונה תכנית שיקום לכל סיבות השורש. "אם מדובר בתזונה, צריך שיקום לתזונה", אומר הניג. "אם יש הליקובקטור, בונים פורמולה צמחית שתטפל בכך. אם יש פטריה, נספק תכנית מותאמת לפטריות. המפתח הוא לעשות הכל בבת אחת ולא להשאיר קצוות פרומים. אנחנו סוגרים את כל הסיבות מההתחלה ועד הסוף. אין דרך אחרת לפתור בעיות בבטן. אם לא מטפלים בכל הסיבות – זה פשוט לא יעבוד".

לדבריו, כאשר הרופאים מטפלים רק באחת מהסיבות לבעיות, "המטופל אולי ירגיש טוב לתקופה מסוימת, אבל התופעה תחזור", אומר הניג. "אנטיביוטיקה מגדילה את הקנדידה, מחלישה את ההליקובקטור, אבל לא פותרת מצבי סטרס. יש גם חיידקים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה".

לסיכום, אומר הניג, "בעיות במערכת העיכול פותרים ברפואה טבעית, אלא אם מדובר במשהו המצריך התערבות כירורגית. מערכת העיכול היא יחידה אורגנית טבעית הקשורה גם לנפש שלנו. לעומת זיהומים מסוימים שהרפואה הקונבנציונלית לא יודעת איך לטפל בהם, אין בעיה שמערכת העיכול נתקלת בה ולא מחייבת התייחסות טבעית בדרך לפתרון".

 

לפרטים ואבחון צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

מאמרים נוספים

דלקת בוושט

דלקת בוושט

מערכת העיכול שלנו כוללת את הוושט, הקיבה והמעיים, ותפקידה לפרק את המזון שאנו אוכלים על מנת לספק לגוף את החומרים המזינים הדרושים לו. הוושט הוא

קרא עוד »
מעיים עצלים

מעיים עצלים

מעיים עצלים מאופיינים בתנועתיות ירודה של המעי הגורמת לפינוי איטי של תכולת המעיים. מצב זה גורם לעצירות כרונית, שלשולים לסירוגין ותחושת נפיחות ואי נוחות בבטן,

קרא עוד »
נגישות
Call Now Button