fbpx
ריח רע מהפה

ריח רע מהפה

לא סתם קוראים לזה באשת

ריח רע מהפה, או בהגדרתו הרפואית הליטוזיס ובעברית באשת, הוא מצב שכיח המשפיע על אנשים בכל הגילים. מצב של הבל פה בריח רע הוא טבעי ונורמלי מאד מדי פעם, אבל כאשר מדובר בבעיה כרונית נמשכת, יש לה השלכות נפשיות וחברתיות מרחיקות לכת. אנשים הסובלים מריח רע מהפה עלולים לסבול גם מפגיעה בביטחון העצמי, ירידה במוטיבציה לייצר אינטראקציה חברתית ובושה מתמדת. חמור מכך – ריח רע מהפה עלול להעיד על מצב רפואי שמצריך טיפול ולכן מומלץ להידרש לנושא, לבדוק אותו ולטפל בהתאם.

ריח רע מהפה אחרי שבע בבוקר? כדאי לבדוק

רובנו מתעוררים בבוקר עם ריח רע מהפה. מדובר במצב טבעי שנוצר בשל הירידה בייצור הרוק בפה בשעות הלילה, אשר אחראי בין היתר להסרת החלקיקים שיוצרים ריח לא נעים. בשגרה הריח הרע אמור לחלוף לאחר צחצוח השיניים וארוחת הבוקר, אבל אם אתם מגלים שהריח הרע נמשך לאורך כל היום – מדובר במצב המחייב בירור רפואי. וכיצד יודעים? ראשית תגובות מהסביבה – אם מישהו העיר לכם על ריח רע או שאתם חושדים בכך, מומלץ לשאול בכנות אדם קרוב האם אכן הבל הפה שלכם לא נעים – ניתן לטפל בבעיה ולחסוך אי נעימות רבה. בנוסף, ניתן ללקק את גב היד או לנשוף על מראה ולהריח את הבל הפה, כדי לדעת האם אכן יש לכם בעיה. נכון, מדובר בנושא מעט לא נעים ואפילו מביך אבל הדחקה לא תפתור את הבעיה, אלא רק תגרום לאנשים לרצות להתרחק ולכם לתחושה לא נעימה. לעומת זאת בירור וטיפול יכולים לשפר מאד את תחושתכם ואת תחושת הסביבה.

סובלים מריח רע מהפה? מכירים מישהו שסובל מזה? צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

 

למה הנשימה שלי מריחה לא טוב?

ישנן כמה סיבות לריח רע מהפה:
• היגיינת פה לקויה – צחצוח לא מספק וחוסר שימוש בחוט דנטלי מאפשרים לחיידקים לשגשג בפה ולהוביל לריחות לא נעימים.
• תזונה – מזונות מסוימים, כמו בצל, שום ותבלינים, מכילים תרכובות בעלות ריח חזק שעלולות להישאר בפה ולתרום לריח רע מהפה.
• יובש בפה – הרוק עוזר לנקות את הפה על ידי שטיפת חלקיקי מזון וחיידקים. כאשר אין ייצור מספיק של רוק, כמו במקרה של יובש בפה (קסרוסטומיה), עלול להיגרם ריח רע מהפה.
• עישון – עישון ולעיסת טבק עלולים להשאיר כימיקלים בפה המייצרים ריח לא נעים.
• זיהומים בפה – מחלת חניכיים (פריודונטיטיס) או חורים בשיניים, עלולים לשחרר גזים בעלי ריח רע.
• זיהומים בדרכי הנשימה – זיהומים בגרון, בסינוסים או בריאות, כגון סינוסיטיס, דלקת שקדים או ברונכיטיס, עלולים לגרום לריח רע מהאף ומהפה.
• מחלות מערכתיות – מצבים רפואיים מסוימים, כגון סוכרת, מחלת כבד, מחלת כליות והפרעות במערכת העיכול, יכולים לתרום לריח רע מהפה.
• תרופות – תרופות מסוימות כגון תרופות נוגדות דיכאון ותרופות ללחץ דם גבוה, עלולות לגרום ליובש בפה וכתוצאה מכך לריח רע מהפה.
• בעיות עיכול – מחלות כגון ריפלוקס, צרבת או הימצאות של הליקובקטור פילורי, תורמים גם הם לריח רע מהפה.

איך מגלים למה יש לי ריח רע מהפה?

אבחון הסיבה לריח רע מהפה צריכה להתבצע בראש ובראשונה בדרך השלילה – אם אתם שומרים על היגיינת פה טובה, לא מעשנים והתזונה שלכם מאוזנת, מומלץ לגשת לבירור רפואי יסודי יותר. בירור כזה יכול להתבצע אצל רופא שיניים, מומחה גסטרו, רופא אף אוזן גרון או כל רופא אשר עוסק במערכת העיכול ומערכת הנשימה. במקרים רבים תגלו קשר ישיר בין הבטן לפה ויתברר לכם כי הריח הרע מהפה מקורו בבעיות במערכת העיכול. אחד הגורמים הנפוצים הוא הימצאותו של החיידק השכיח והמתעתע הליקובקטור פילורי, שמתיישב ברירית הקיבה ועלול להסתמן כריח פה רע.

טיפול טבעי בריח רע מהפה

הדרך הטובה ביותר להעלים את הריח הרע מהפה היא באמצעות טיפול כולל לאיזון הרגלי חיים וחיזוק מערכת העיכול. אצלנו במכון הניג מאמינים כי יש לטפל בבעיה מהשורש ולא רק לשפר תסמינים. גם אם אתם רגילים לרענן את הנשימה באמצעות סוכריה או מסטיק – מומלץ במקביל לחזק את מערכת העיכול ולהעלים את הריח הרע לחלוטין.

תהליך האבחון אצלנו כולל תשאול מקיף, בדיקה של הלשון, ביצוע בדיקות צואה ודם ואבחון בנשיפה. לאחר מכן ניתן יהיה לתפור לכל אחד פרוטוקול טיפול אישי, בהתאם לממצאים. הטיפול כולל הדרכה תזונתית, שימוש בצמחי מרפא ומתן קפסולות טבעיות מרוכזות ויעילות לאיזון וחיזוק מערכת העיכול. מטרת תוכנית הטיפול היא שיקום מערכת העיכול, הקיבה והמעיים, סילוק רעלים ופינוי מזהמים, חיזוק רקמות טבעיות ופגיעה בחיידקים. בדרך זו ניתן לשפר משמעותית את ריח הפה ולהיפטר מהבעיה אחת ולתמיד.

מניעה של ריח רע מהפה

במקביל לתוכנית השיקום במכון הניג אנחנו ממליצים מאד להקפיד על בדיקות שגרה אצל רופא שיניים וניקוי אבן אצל שיננית, צחצוח שיניים והלשון ושימוש בחוט דנטלי ומי פה אנטי-בקטריאליים, איזון התפריט, הפסקת עישון, הגבלה בצריכת קפאין ואלכוהול ושימוש במכשיר אדם לילי כדי למנוע יובש.
כדאי לזכור כי ריח רע מהפה יכול להיות מצב מעיק ומביך, אבל עם הבנה וטיפול נאותים ניתן לשפר את המצב מאד. אל תישארו עם הבעיה, נשימה רעננה היא כלל בסיסי לרווחה בריאותית וחברתית.

 

סובלים מריח רע מהפה? מכירים מישהו שסובל מזה? צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

מאמרים נוספים

פרוביוטיקה לעיכול

פרוביוטיקה לעיכול

במערכת העיכול שלנו מצויים למעלה מאלף סוגים שונים של חיידקים, מתוכם חיידקים רבים התורמים לבריאותנו. החיידקים עוזרים בפירוק מזון, ייצור ויטמינים ומינרלים והגנה מפני זיהומים.

קרא עוד »

הליקובקטר פילורי

הליקובקטר פילורי (H. pylori) הוא סוג של חיידק. חיידק זה יכול להיכנס לגופנו ולחיות במערכת העיכול שלנו. לאחר שנים רבות ולפעמים באופן מיידי, הוא יכול

קרא עוד »
נגישות
Call Now Button