fbpx

שיטת הניג

מהי שיטת הניג לטיפול במערכת העיכול

התפתחות המדע והרפואה ב150 השנים האחרונות הזניקה את הרפואה המערבית להישגים כבירים. אבל במקביל החל גם תהליך "ההתמחות הצרה", שהוביל את הרפואה הקונבנציונלית להתמחות באופן מעמיק בתחומים צרים יותר ויותר תוך איבוד היכולת להסתכל על המטופל כמכלול. התוצאה היא שברפואה המערבית יש מומחים ללב ומומחים לאוזנים ומומחים לעור וכמעט שאין רופאים שיודעים לשלב את הידע הקיים כדי לקבל תמונה רחבה על מצבו של המטופל. מן הצד השני הרפואה האלטרנטיבית או המשלימה, שנשענת על ידע שנצבר אלפי שנים ומאמינה בקשר ההדוק בין הגוף והנפש ובין המערכות השונות בגוף האדם, לא סיגלה לעצמה את מתודת העבודה המדעית שמאפיינת את הרפואה הקונבנציונאלית. לא קיים בה תהליך מוסדר של איסוף מידע על הטיפול, תוצאותיו והסקת מסקנות שמובילה לשיפור תהליכים ולהתמחות מעמיקה. כאן נכנסת לתמונה שיטת הניג, שפותחה על ידי יאיר הניג ראש המכון, לוקחת את הטוב שבשני העולמות ומשלבת ביניהם.

שיטת הניג משתמשת בשיטות איבחון שלקוחות מן הרפואה המשלימה כמו איבחון באמצעות מפת הלשון יחד עם בדיקות דם שלקוחות מהרפואה הקונבנציונלית. היא מטפלת בהעלמת הסימפטומים, אבל דואגת לאתר את שורש הבעיה כדי להבין מה גרם להופעת הסימפטומים ולדאוג לריפוי עמוק, כדי שהסימפטומים לא ישובו. היא משלבת טכניקות להרפיית המתח והלחץ הנפשי עם התמחות ספציפית בחקר צמחי מרפא והשפעתם על בעיות במערכת העיכול תוך אימוץ כללים מתחום הניסויים הקלינים של הרפואה המערבית. במובנים רבים שיטת הניג הקדימה את זמנה, והיום רבות מן התובנות של השיטה הופכות ליותר ויותר מקובלות גם בתחום הרפואה הקונבנציונלית. גישה זאת מועילה ונכונה בהרבה תחומים, אך כשמדובר במערכת העיכול זאת הדרך היחידה שיכולה להצליח. מערכת העיכול היא מערכת שכולה משולבת גוף ונפש. אנחנו מכירים את המשפטים הידועים של "מתהפכת לי הבטן" כביטוי לחשש, או את "פרפרים בבטן" כביטוי להתרגשות. למעשה מערכת העיכול ידועה כ"מוח השני" של גוף האדם והיא אחראית על תהליכים רבים ובמיוחד על הקשר בין תחושותיו של האדם ותרגום תחושות אלו לביטוי גופני .

עקרונות שיטת הניג:
אבחון לאיתור שורש הבעיה

שיטת הניג מבוססת על ההבנה שרק טיפול בשורש הבעיה ולא בסימפטומים הנלווים אליה מאפשר להעלים את הגורמים לסבל אחת ולתמיד. על ידי אבחון רב תחומי ניתן לזהות את הגורמים לכל בעיה במערכת העיכול ולהבין מדוע היא נוצרה מלכתחילה. האבחון נעשה בדרכים לא פולשניות לשם קבלת תמונה מלאה. חלק חשוב באבחון נעשה באמצעות מפת הלשון. הלשון היא תחילתה של מערכת העיכול המסתיימת בפי הטבעת. והיא האיבר היחידי שמאפשר לראות מבחוץ את מה שקורה בפנים ולעמוד על מצבו הבריאותי של המטופל. תהליך האבחון כולל גם בדיקה יסודית, מעמיקה ומקיפה של הרגלי אכילה, תוצאות בדיקות דם, אבחון הורמונלי לפי הרפואה הסינית, וכן התייחסות למצבי לחץ ומתח.

תוכנית טיפול מותאמת אישית

בסיום האבחון נבנית תוכנית טיפול מותאמת אישית לכל מטופל בהתאם לחומרת הבעיה, מצבו הגופני והנפשי והרגלי החיים שלו. תוכנית הטיפול האישית היא בעלת התייחסות הוליסטית למצבו של המטופל ובאה לידי ביטוי במשך זמן הטיפול, בפורמולות צמחי המרפא הייעודיות שמותאמות למטופל, בהתאמת הנחיות תזונה למצבו תוך התאמה להרגלים ולאורח החיים שלו.

פורמולות HENIGPRO

למכון הניג פורמולות צמחים טבעיות וייחודיות אשר פותחו במיוחד ועבור טיפול בבעיות במערכת העיכול. הפורמולות פותחו מתוך ניסיון מעשי עשיר בטיפול בבעיות במערכת העיכול, והן מבוססות על מחקרים הקושרים בין מצבים גופניים לסיבות נפשיות המחמירות אותם. תהליך הפקתן נעשה ע"י שימוש בחומרי הגלם הטבעיים והאיכותיים ביותר, העומדים בסטנדרטים גבוהים במיוחד, תוך מקסום הרכיבים הפעילים הנמצאים בצמחי המרפא, במטרה לייצר פורמולות מרוכזות וצלולות ככל האפשר. הפורמולות מיוצרות במפעל המאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי ועומד בתקני ISO מחמירים בארץ ובעולם.

ליווי אישי להשגת תוצאות הטיפול ולהקניית כלים לאורח חיים בריא

במסגרת תוכנית הטיפול, מטופלי מכון הניג זוכים לליווי צמוד ומתמשך של צוות רחב הכולל נטורופתים, יועצי תזונה ומלווים מטעם המכון, הזמינים לכל שאלה או התייעצות לאורך שעות היום. שיטת הניג רואה במטופל את הגיבור העיקרי להשגת התוצאות הרצויות ומבינה את האתגרים הצפויים במהלך התוכנית. לליווי שתי מטרות עיקריות; הראשונה היא לסייע ולייעץ למטופל בתקופת התוכנית, והשניה היא להקנות למטופל הרגלים נכונים לאורח חיים בריא. הקניית הרגלים אלו מסייעת למטופל לשמור על תוצאות הטיפול ולשפר את איכות החיים שלו.

 

חמשת המרכיבים של שיטת הניג:

שיטת הניג בנויה על חמישה תהליכי ריפוי הכרחיים. תהליכים אלו נעשים במקביל ולאו דווקא באופן טורי.

  1. טיפול במזהמים, בדלקות, טפילים ומזיקים בקיבה ובמעיים.
  2. ניקוי רעלים שהצטברו.
  3. שיקום ריריות הקיבה והמעיים הפגומות.
  4. איזון פלורת המעיים ושיקום החיידקים הטובים.
  5. טיפול בהפגת לחצים והורדת סטרס.
  6. הקניית הרגלי חיים לשימור הצלחת הטיפול ובניית אורח חיים בריא.

האבחון היחודי, התאמת הפורמולות האישית לכל מטופל והליווי הצמוד לאורך התהליך הם שהפכו את שיטת הניג לשיטה האפקטיבית ביותר לריפוי בעיות במערכת העיכול ולשמירה על איכות חיים.

נגישות
Call Now Button