fbpx
מאכלים נגד צרבת

מאכלים נגד צרבת

רוב בני האדם יסבלו מצרבת לפחות פעם אחת בחייהם, זו תופעה שכיחה מאוד, ולשמחתנו ברוב המקרים התחושה הלא נעימה חולפת מאליה ואין צורך בטיפול רפואי. יחד עם זאת, הצרבת יכולה להעיד על תופעות ובעיות בריאותיות הדורשות התייחסות נכונה ומתאימה, לכן אין להקל ראש בסימפטומים.
התסמינים המוכרים של צרבת הם תחושת כאב בוער כמו שריפה וחום רב באזור החזה ובאזור שמאחורי עצם החזה. הצרבת גורמת לתחושת חום, חומצתיות ושריפה גם בבטן העליונה ובגרון, אך בעיקר בבית החזה. התחושה הלא נעימה נגרמת כתוצאה מהפרעה מסוימת בקיבה ומאחר והגוף דוחה את המזון שהגיע לקיבה. בדרך כלל מרגישים את התסמינים לאחר ארוחה ואכילה, אך לעיתים הצרבת מופיעה בשעות הלילה.

לפרטים על מאכלים נגד צרבת צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

 

למה זה קורה?

הקיבה מכילה חומצות עיכול שונות המסייעות בתהליך עיכול המזון, החומצות מהוות חלק מרכזי בספיגת רכיבי התזונה ובמניעת זיהומים. אם השריר (השריר הטבעתי) המפריד בין הוושט לבין הקיבה אינו סגור היטב החומצה בקיבה מתחילה לעלות במעלה הוושט וכך נוצרת תחושה הבעירה והחום, כלומר צרבת.
במצבים שבהם הצרבת מופיעה על בסיס יומיומי יש לעבור אבחון אצל מומחה מאחר והתופעה עלולה להעיד על בעיה בריאותית חמורה. במצב של צרבת כרונית יש לעבור אבחון מקצועי מאחר והבעיה עלולה להעיד על מחלת GRED המצריכה טיפול רפואי.

חשוב להדגיש כי ברוב המקרים תחושת הצרבת תחלוף מאליה ללא צורך בטיפול כזה או אחר. יחד עם זאת, כדי להקל על התחושה הלא נעימה חשוב לבצע שינויים באורח החיים ולעבור לתזונה נכונה ומותאמת אישית ולוותר על מאכלים הידועים כמעוררי צרבת.

מאכלים נגד צרבת מול מאכלים המעודדים אותה

אורח החיים המערביים המזון המתועש וצורת הבשול העלו את שכיחות הריפלוקס ובעיות המעיים. מזון ללא סיבים כמו קמח לבן בצורותיו השונים כמו פסטה לחם ועוד. כמו כן, מזונות חומציים מעוררים את תחושת השריפה המהווה סימן לצרבת, לכן כדאי להימנע משמרים, עגבניות, לרבות רוטב העשוי מעגבניות כמו סלסה ומרינדה, פירות הדר שונים כמו תפוז ואשכולית, וכדאי להימנע משימוש בחומץ, לכן גם את החמוצים למיניהם (זיתים, מלפפונים בחומץ, עגבניות מוחמצות וכו') כדאי להסיר מהתפריט.

מאכלים נוספים הידועים כמעוררי צרבת הם שוקולד, פלפל חריף, שום ובצל חריפים, צ'ילי ורטבים חריפים אחרים ועוד. יש גם משקאות המעוררים את הצרבת, בעיקר משקאות עם קפאין כמו קולה, וכדאי להימנע ממיץ עגבניות, מיצים מפירות הדר, ממשקאות מוגזים ממותקים ומאלכוהול. אלכוהול מחליש את השריר הטבעתי לכן החומצה עלולה לעלות בקלות לוושט.

ישנם מאכלים הידועים כנוגדי צרבת, כמו שקדים מולבנים, חלק מהפירות והירקות המכילים שיעור גבוה של סיבים תזונתיים, מזונות שונים המכילים חלבון, חלק ממוצרי החלב – עם אחוזי השומן הגבוהים יותר. חשוב לשתות מים ותה צמחים.

צרבת יכולה להעיד על קיומו של חיידק הליקובקטר

הימנעות ממאכלים מטוגנים וחומציים יכולה להקל על תסמיני הצרבת. עם זאת, חשוב לזכור כי התופעה נגרמת במקרים רבים בגלל בעיה במערכת העיכול, בין היתר בגלל קיומו של חיידק הליקובקטר פילורי.

רוב האנשים מעדיפים להתעלם מחיידק זה שהשכיחות שלו עולה בגיל השלישי. חיידק ההליקובקטר הנפוץ גורם לכיבים בקיבה ובתריסריון, וחוקרים גילו כי הוא מהווה גורם סיכון לסרטן קיבה ולבעיות כמו לימפומה של הקיבה. הטיפול השכיח בחיידק הוא טיפול מרובע, הטיפול הטבעי מתבסס על פורמולות צמחים ושינוי אורח חיים.

הטיפול הטבעי נחשב למומלץ ביותר מאחר והוא מטפל בשורש הבעיה ואינו פוגע בפלורת המעי. טיפול טבעי ואיכותי לאחר אבחון מדויק משיג ריפוי מלא.

לפרטים על מאכלים נגד צרבת צרו קשר בדף הצור קשר ובואו לאבחון

מאמרים נוספים

דלקת בוושט

דלקת בוושט

מערכת העיכול שלנו כוללת את הוושט, הקיבה והמעיים, ותפקידה לפרק את המזון שאנו אוכלים על מנת לספק לגוף את החומרים המזינים הדרושים לו. הוושט הוא

קרא עוד »
מעיים עצלים

מעיים עצלים

מעיים עצלים מאופיינים בתנועתיות ירודה של המעי הגורמת לפינוי איטי של תכולת המעיים. מצב זה גורם לעצירות כרונית, שלשולים לסירוגין ותחושת נפיחות ואי נוחות בבטן,

קרא עוד »
נגישות
Call Now Button